2012. február 9., csütörtök

Social Security Number

Ma vegre nagyon jo napom volt! Mindent csak pozitivan lattam, gondoltam :) Reggel szokasosan kezdodott, gyerekek elokeszitese suliba. Harrisonnal ma reggel nem volt annyi gond, idejeben sikerul elkeszulnunk. Anya vitte ma ot suliba igy fel 10 helyett fel 9 kor vegeztem :) Kicsit skypoltam Noemivel, kamerat is bekapcsoltuk, ez volt az elso miota itt vagyok hogy lattam is, jol esett, kicsit olyan erzes volt mintha ott lettem volna. Reka is felhivott, aranyos volt, orultem az o hivasanak is. Ami nagyon hianyzott otthonrol meg az hogy folyamatosan telefonaltam, vagy en hivtam vagy valaki mindig hivott ....itt meg ugye nem szol annyit a telefon, en szinte senkit nem hivok. Na de az utobbi idobe egyre gyakrabban elkezdtek hivni otthonrol a baratok, ami nagyon szuper, ha epp munkaidobe vagyok is (mondjuk parkba, konyvtarba) neten nem vagyok ugye elerheto....de telefonon igen...jok ezek a kis csevereszesek, egy kicsit olyan mintha nem is lennek olyan messzi, igy hogy ennyien eltudnak erni rafizetes nelkul ugyebar. :) Na Bela is hivott ma ujra. (Aki meg nem tudja o volt a baratom otthon) Tehat ma jo sok bejovo hivasom volt otthonrol. Ma meg egy levelet is kaptam, aminek nagyon orultem. Igazabol egy regi ismeros irt, akivel regen elegge joban voltunk, de idovel megszakadt a kapcsolat, vagyis mar csak koszonunk egymasnak. A lenyeg hogy ugy nez ki nyaron jon ki dolgozni NYba es hogy osszefuthatnank. Hat eszmeletlenul orultem neki. :) Ugyis tervezek egy kis NY visszautat, sok mindent nem lattam meg abbol a Citybol amit nem szabad kihagynom.....sza akkor meg ugy alakitanam hogy olyankor legyen hogy tudjak vele tallakozni. Remelem osszejon. Szeretnem, de nagyon! :*

Eldontottem, hogy ma elmegyek McKinneybe, Friscohoz a legkozelebbi telepules, ahol tudom igenyelni ezt a social security numbert. Mar mult het elejetol akarok menni, de egyedul nem mertem, es mindig vartam host apamra hogy vele menjek. Most hetfon meg suliba menet kozben mondtam neki, hogy milyen uton kell eljutni oda es hogy hol tersz le meg ilyenek.....mondta hogy ha igy vagom akkor menjek egyedul el marmint hetfon......hja en ellenkeztem hogy azert nem merek meg minden, es hogy csak map-pan csekkoltam le stb.... azt nevetett hogy kivulrol vagom hogy merre kell mennem akkor meg mitol felek? Hjo megigertem neki majd talan szerdan, mivel hetfore mar programom volt. Nah a lenyeg, hogy azert megegyszer lerajzoltam a fobb utcakat, hogy mi utan mi kovetkezik....stb.....az igazi terkepem is nalam volt....utnak eredtem ugy 10 kor. Meg is erkeztem ugy 10:35re, forgalom nem nagyon volt ebben az idoszakban arrafele, minden simman ment. Olyan buszke voltam magamra. Az ilyen kis dolgokbol tudok erore kapni, hogy igenis kepes vagyok ra.....meg ezek adnak onbizalmat, sikerelmenyt. :) Mivel az utcara ratalaltam ahol van az iroda, de nem tudtam pontosan hol, igy gondoltam lerakom az autot es elobb szetnezek.... le is raktam egy Inn parkolojaba, azt elindultam gyalog.....nagy meglepetesemre par lepesre meglattam az epuletet ahova mennem kell, nagy betukkel irta hogy Social Security Administration, ugyhogy nem lehetett nem eszre venni. Bementem, kivalasztottam az opciot hogy meg nincs szamom es hogy igenyelni szeretnem, majd kaptam egy sorszamot azt leultem a varoteremben. Egy kis egyszeru epulet, semmi extra. Kozben meg egy mellettem ullo idos neninek is segitettem. Aggodott hogy neki nincs sorszama es hogy honnan tudja akkor hogy mikor kell mennie. Megneztem a kis papirjat, azt mondtam neki hogy majd az o nevet fogjak bemondani s akkor kell mennie ahova hivjak, igy is volt nemsokara szolitottak a nevet...azt utana az en sorszamom. Minden rendben volt a papirjaimmal, kicsit felakadtam ott hogy nem tudtam a Zip Codom, mert ugyebar meg nem voltam kepes megtanulni....azt fel ora elteltevel kaptam egy lapot, hogy majd az elkovetkezo 2 hetben megkapom a kartyat postazzak. Azt ennyi. Elindultam haza, a szokasos: zene turn on maximumra azt dalolunk hazaig. 12re mar itthon is voltam. Egyebkent azt hittem hogy messze van tollem de vegulis nem veszelyes. Amit tudni kell errol a social security szamrol: Minden amerikainak van egy ilyen szama, es minden kulfoldrol beutazonak is szuksege van ra aki ha egy keves ideig is de itt akar elni. Pl addig nem tudok bankszamlat nyitni amig nincs meg ez a szam. Addig nem tehetem le a Texasi jogositvanyt amig nincs meg ez a szam stb......es ami jo benne hogy ez a szam egesz eletemben ervenyes lessz. Tegyuk fel ha hazamegyek es ket ev mulva ujra visszajonnek, akkor ugyan ez a szam ervenyes lenne. Nah de mar alig varom postazzak, mert akkor eloszor bankartyat csinaltatok, utana meg valamikor Marcius elejen a jogositvanyt is megkene csinaljam. Elobb utobb megkell, mert az internationalt itt csak az elso 3 honapban fogadjak el, tehat szukseges!


A varoteremben!



Social Security Administration



Meg SHELL benzinkutta is lattam, nem is tudtam, hogy itt is van :)



Egy kissebb McDonalds



Bank of America



A kis rajzaim ha keszulok egy uj cimre eljutni :)



Ma legeloszor  mentem Harrison utan suliba egyedul......hazahoztam, az ikreket is felvettem a sulibol azt mentunk mindannyian a konyvtarba, szeretek ott lenni nagyon, jol eludtuk az idot, olvasgattam gyerek konyveket, vagy epp varosokrol, orszagokrol. Kezembe kerult egy Hungary konyv is. Belelapoztam, jol esett latni hogy magyar helyseg nevek vannak benne, vagy epp a kepeken reklamtablak magyar irassal stb...:) Hazajottunk, vacsi keszites gyerekeknek, azt rohantam osszeszedni magam, mivel ma jott ertem az orosz lany, ezutan neven szolitom o Gulnaz.


Az ikrek iskolaja :)




Hazafele az iskolabol



Farmereknek oltoztek ma!



A konyvtarban!


Heti 2x a gyerekekkel jarok oda!


Christian kedvence az Origami!




Tehat Gulnaz elvitt a suliba, uton beszeltunk, nagyon aranyosnak tunt. Es kepzeld az a vicces, hogy ez a suli a Harrison iskolajaban van :) Vagyis nem csak iskola hanem ez igazabol egy templom. Ezert ingyenes. Voltunk vagy 40 en komolyan, fiatalok, ugy a mi korosztalyunk kevesen, inkabb kozepkoru emberek. De nagyon jofej volt mindenki. Nagyon tetszett. Ez kicsit elter a tobbitol amire jarok. Itt is ESL t tanulunk. Minden kedden es szerdan van ora. Mondtam hogy en csak szerdankent tudok jarni, de nem gond. Ha valamire helyesen valaszolunk meg kis csokikat is kapunk jutalom dijkent. :) 4 tanar van, mivel kesobbiekben kulon valasztottak minket, kezdore es haladora. Enekeltunk, beszelgettunk, tehat jo volt. Sajnos ez csak Aprilis vegeig lessz, amit nagyon sajnalok. Csak szeptemberben kezdodik ujra, de akkor mar en nem leszek itt ha minden igaz. Mindenkepp jot tessz az angolomnak es legalabb lefoglalom magam. Nagyon orulok a heti 4 alkalmi angol oranak. :) Suli utan Gulnaz elvitt egy kis etterembe, olcsobb es baratsagos hely is volt. Ihope a neve, biztosan fogunk meg oda jarni. Kicsit beszelgettunk, jobban megprobaltuk ismerni egymast, aranyos volt. Es meg o is akart vizetni...azt mondom ne csinalja ma....addig addig hogy sikerult megosztani a penzt. Benzinre azert ugysem vette el!  Megbeszeltuk, hogy szerdankent mindig beulunk valahova suli utan. Kovetkezo talalkozom vele pentek este lessz, valahova kicsit kimozdulunk, lehet ez nem egy club lesz, de mar az is jot tesz hogy valahova kimegyunk, elmegyunk. Hjaj ugy birom ezt a lanyt, nagyon orulok hogy megismertem es hogy kozel is lakik hozzam na meg minden.


Gulnaz


Mi :)


Most is fagyi kell nekem :) Estere jo is mi? :)


Gulnaz tojasrantottaja :)


Ma eskuszom egesz nap az jart a fejemben, hogy simman maradnek egy evet meg....tudom tudom azt mondtam hogy 100 % ra nem....de ugy latom kezdenek beindulni a dolgok. Na de meg van 8 honapom ezt eldonteni, raer meg rajta ragodni, legalabb teljen el kis ido...meg korai ez a kerdes!

Ma Sofiaval es Innaval megbeszeltuk, hogy vasarnap delre Planoban leszunk Sofiaval, felvesszuk Innat na meg a baratnojet azt irany Dallasba a cluster meetingre......este meg hocky meccs..... hamarabb megyunk, mivel ott szeretnenk elutni az idot! 

Ugy igazabol mas nem tortent, a lenyeg hogy szuper napom volt! (Egyik nap meg sirok masik nap meg nevetek)

Na fekszem le, almos vok, mar a reggel is olyan nehezen tudtam kimaszni az agybol. Szerintem ma meg egy kis reszt se tudok megnezni a Szex es New Yorkbol, tutira belealszom. Puszi, jo ejt....nektek otthoniak  meg jo reggelt! :) 

Hamarosan jelentkezem ujra!
Dalmi
xoxo

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése