2011. december 1., csütörtök

About the family, program fee, visa

Ahogy igertem egy kis bovebb bejegyzes a csaladrol. Pontos cimem 13327 Mannheim Dr., Frisco, Texas, 75033 lessz. Fel ora Dallastol. Anya neve Pam, apa neve Darvin. Pam valami penzugynel igazgato, Darvinnak van egy kis vallalata, ahol o az elnok. Nem egz fiatal hazaspar, ha jol emleksyem Pam 46 eves, Darvin meg 50. De egyebkent nagyon lazanak tunnek, a jelenlegi AuPairjuk most ment egy hete ferjhez. Hamar megtalalta elete parjat :) Nah azert en nem tudnam elkepzelni, hogy egy ev utan valakihez hozzamenjek Amerikaban. :) Szoval mindketten Canadabol szarmaznak, 15ev hazaselet utan vallaltak gyereket. Harom fiuk van. Carson es Christian ikrek, 7 evesek, Harrison meg 5 eves. Aranyosnak tunnek nagyon a gyerekek na meg a szulok is. Mar volt 6 Au-Pairjuk, remach meg soha. 3 auto van, egy a szamomra.
Munkabeosztasom:
Hetfo,Szerda,Pentek - 7:00-9:00 es 14:15-18:30
Kedd, Csutortok - 8:00-18:00
Szombat,Vasarnap - off :)
Sokat kell majd vezetnem, vinnem, hoznom a gyerekeket suliba plusz suli utani foglalkozasok. Kicsit felek a veyetestol, de remelem minden rendben lessz, es hamar megszokom. Majd mielott mennek beszerzem a nemzetkozi jogsit, de a csalad azt szeretne ha ott is vizsgaznek mihamarabb, hogy legyen Texasi jogossitvanyom, elvileg nekem is egyszerubb lenne ha nem roman utlevellel igazolnam magam hanem ottani jogsival :) Remelem letudom majd tenni ott is :)
Emlitettek hogy minden nyaron megszoktak latogatni a nagyszuloket es hogy jovobe szivesen latnak engem is a Kanadai kiruccanasra. 
Egy kicsit az elszomorit hogy tomegkozlekedes nem nagyon van Friscobol, sza mindenhova autoval kell mennem ha kiakarok mozdulni otthonrol, vagy valahova elmenni. Na de majd megoldom, lenyeg hogy legalabb lessz auto a szamomra. Na kb ennyi. Egy jo paran leakarnak untatni Texassal kapcsolatban, hogy meg varnom kellett volna, nem oda kene mennem hanem New Yorkba ..hogy minden olyan tavol lessz tollem stb.....de nem hagyom hogy negativ dolgokat mondjanak Texassal kapcsolatban, majd innen is eltudok jutni almaim helyeire, tenyleg csak pozitivan szeretnem nezni az egeszet es erre torekszem nap mint nap. Sokat olvasok a helyrol, hogy mit erdemes megnezni, probalom az ott levo Au-Pairekkel mar felvenni a kapcsolatot stb...Ha mar ennyi penzt is meg energiat is belefektetek az egeszbe nem hagyom hogy szomorkodjak, meg hogy egy konnycsepp is kiessen a szemembol vagy netan hogy haza akarjak jonni. Ma kuldkek az invoice-t, hat kicsit meglepodtem mert epp nem ennyire szamitottam, a Londoni irodanak az osszeg amit elkell utalnom az 740 euro. Meg en magam se tudom pontosan miert ennyi, hogy mit foglal magaba. Elvileg megdragult vagyis aki Jan 1 utan utazik. Na meg mar ebbol a 200 dollar bonuszt se adjak vissza, ha sikeresen vegigcsinaltad az evet. azt hiszem ebbe az osszegbe benne van 160 euro kulombozeti dij h Budapestrol szeretnek utazni. Ezenkivul meg 200 dollar az itthoni irodanak, vizumilletek 160 euro....plussz papirok (interju dij, orvosi, kozjegyzo(meghatalmazas h az itthoni irodanak alairhatok egy papirt szuleim helyett hogy ha nem jovok haza buntetest kell fizetniuk) erkolcsi, nemzetkozi jogsi, ilyen olyan papirok vizumhoz: lakcim igazolo stb)...na meg sok sok benzin, hisz az iroda se 1 orara van....na meg elkell mennem Bukarestbe, ahol a nemzetkozi jogsit kivalthatom az sincs valami kozel hozzam stb....sajnos a tomegkozlekedes itt sem a legjobb, muszaj autoval mennem mindenhova. Na meg azert penz nelkul se mehetek, valamennyi dollart vinnem kell. Tenyleg lanyok ti mennyi dollaral indultatok el itthonrol? Sza tenyleg nem olcso ez az egesz, meg szerencse hogy voltam Nemetorszagba dolgozni, hanem az se lenne mibol kifizetnem. De igy meg szinte minden penzem ramegy. Ra ha megkapom a vizumot. Azt hiszem meg nem irtam, hogy nem is olyan bizti hogy megkapom, mivel Romaniabol nagyon nehezen megy ez az egesz. Meg Aupaires kerelmeket is elutasitanak, csak az kapja meg a J1 vizumot innet akinek pedagogia vegzetsege van, vagy sok tapasztalata gyerekekkel, esetleg volt mar AuPair stb....(Ezt az itthoni irodatol tudom, az utobbi idobe nem is nagyon kozvetitettek ki lanyokat ez miatt, vagy csak mar ok is azzal foglalkoztak akik eselyesek) Nem ugy mint Magyarorszagrol. Az itthoni iroda azt is mondta talan jobb lenne csak Januarra kerni az idopontot, mivel mostonaba megint sok kerelmet elutasitanak. Nem akarok addig varni, iden mindenkepp megszeretnem probalni hogy akkor tudjam mar hogy mivan, megyek vagy nem megyek. Igazabol nagyon nem idegesitem magam ez miatt, nem tudom miert de ugy erzem hogy en megkapom. Nem is gondolok arra hogy esetleg nem lenne vizum, ha meg nem lessz akkor kitalalok valamit. Megprobalom majd Magyarorszagrol igenyelni csak nem tudom mennyi idonek kell eltelnie vagy hogy az szamite ha ket kulombozo orszagbol egymas utan probalnam igenyelni. De ha majd arra kerul a sor akkor megerdeklodom. Egyebkent holnap megyek a magyar allampolgarsagra letenni az eskut. Sza holnaptol mar kettos allampolgar leszek. Azert nem tudom mar kezdesbol Budapestrol igenyelni, mivel a magyar anyakonyvi kivonatomat csak 1 vagy 1 es fel honap mulva kapom meg, es csak ugye utana tudom igenyelni a magyar utlevelet, igy meg elhuzodna. Bocsi ha kicsit osszevisszasagot irtam, vagy ha nemigazan tudod kkovetni a gondolataimat....annyi minden van a fejemben hogy mar en is kezdek osszezavarodni :P Na lepek is, itt a baratom, puszi

6 megjegyzés:

  1. Szia! Vivi irányított hozzád egy pár pillanattal ezelőtt... hehe :) Szóval igazából csak rád írtam, hogy ne aggódj Texas miatt. Én Austin-ban dolgozom au pair-ként tavaly 5 hónapot töltöttem San Antonio-ban és minden apró porcikáját imádom Texas-nak :) Ha bármikor van bármi kérdésed írj nyugodtan :) a blogomat megtalálod a profilomnál! Hajrá Texas! :)

    VálaszTörlés
  2. Szia Flo, koszonom hogy ram irtal, mar en is akartam. Mostmar nem aggodom Texas miatt, remelem ott is bulis lessz :) Igaz nem lakunk olyan kozel ergymashoz de hatha sikerul majd talalkozni. Szeretnem felvenni veled a kapcsolatot. :)

    VálaszTörlés
  3. Viccelsz Dalma? Én ölni tudtam volna Texasért :D
    És szerintem sokan vagyunk még így. Még anno Vivivel beszéltük, hogy mindketten valami különleges helyre szerettünk volna kerülni. Hát neked és Flonak sikerült ;)
    És a vezetés miatt se aggódj. Én otthon kb havonta ha vezettem (lehet most sokat mondtam)... itt meg minden nap vezetnem kell szinte. Hamar megszokod a közlekedést, és kevésbé stresszes, mivel automata váltósak az autók. Nem lesz ott semmi gond :)

    VálaszTörlés
  4. Koszonom szepen, tenyleg jo latni ezt a lelkesedest Texasert... mostanra mar en is megbaratkoztam a gondolattal, habar bekell vallanom meg mindig nem az allomhelyeim koze tartozik.... Itthon napi szinten vezetek, csak tudod itt nem valami nagy a forgalom. :)

    VálaszTörlés
  5. Teljesen megértelek Dalma, ugyanígy vagyok/voltam a vezetéssel és az álomhelyekkel is...
    Én se vezettem otthon autópályán, vagy Budapesthez hasonló körülmények között, csak otthon a kis városban, plusz egy nagyon kevéske főúton... de hamar belerázódsz a "tömeg" közlekedésbe ;)
    És tudom, hogy nehéz lemondani az "álomhelyekről", nekem is az volt. de aztán úgy gondoltam hogy ez a család jó lesz nekem, és tényleg így lett. Persze a mai napig összeszorul a szívem ha egy californiai, egy seattle-i, coloradoi, arizonai, vagy texasi au pairreől hallok :) Amint látod, nekem is más elképzeléseim voltak a hellyel kapcsolatban, és meg se fordult a fejemben hogy Ohioban kötök ki, legalább 20másik állam állt előtte... de mindig igyekszem megnyugtatni ilyenkor magam, hogy lehet, hogy találtam volna családot san franciscoban vagy denverben, de ha rosszul érezném magam velük, akkor semmit nem érne az egész.
    szurkolok a vízumhoz!

    VálaszTörlés
  6. Koszonom szepen, aranyos vagy. En is arra probalok gondolni, hogy ez a csalad szupernek tunik, es vegulis az a fontosabb, hogy jol erezzem veluk magam, jo legyen a kapcsolatunk. Ha meg Floridaban vagy Californiaban lennek Au Pair es a csalad szar lenne, nem ereznem jol magam veluk...akkor meg mit sem er az egesz....sza igazad van. :) Majd megyek kirandulni oda, remelem lessz ra idom es penzem is :) Ohioba is elszeretnek latogatni. Imadok utazni es az ott keresett penzt most az egyszer el is akarom kolteni mind :)Udv

    VálaszTörlés